RMAW - temat ogólny
-
Weekendowe wstrzymanie odliczania miało tylko i wyłącznie charakter prywatny. Rajd LwaTeutońskiego oczywiście nie jest zagrożony. Śmiem twierdzić, że podczas jego zmagań RMAW wejdzie na wyższy poziom prezentacji i profesjonalnego podejścia do tematu. Na ten moment nie mogę więcej zdradzić, ale mamy przygotowane dla Was małe niespodzianki. O tym wkrótce!
Pamiętacie jeszcze trasę? Nie, to zapraszam do zapoznania się z nią, jak i z forum Cesarstwa Teutonii, znajdującego się na forum UNP.
Szczegółowy przegląd trasy dostępny jest w tym miejscu
Już jutro, z samego rana, powinny trafić do Was tabliczki z numerami startowymi. Jak zawsze jest to wyjątkowa pamiątka z uczestnictwa w kolejnych rajdach. Iloma możecie się poszczycić, kto się pochwali?
Warto także wspomnieć, że nadal trwają pracę nad ostateczną wersją Regulaminu RMAW. Zmiany będą kosmetyczne, ale na pewno ułatwią przejrzystość w skrajnych i problematycznych sytuacjach.
Jeszcze słowo o sponsoringu. Kto chce może do końca czwartku "dołożyć cegiełkę" i stać sie mecenasem Rajdu Lwa Teutońskiego! Konto RMAW = EW367933
-
Ten post został usunięty! -
Nie ogarniam tego forum xd
Jest jakieś miejsce do testów?
I gdzie można ustawić format daty i godziny? -
@pavel-van-der-gibson miejsca do testów jeszcze nie ma. Zaraz coś wysmyczę.
-
Tylko trzy dni dzielą nas od startu nowego sezonu RMAW! Czy czujecie już adrenalinę z tym związaną? Będzie się działo! A ja dziś przychodzę do Was z prezentami!
Krótkie, ale jakże ważne informacje:
REGULAMIN uległ małym korektom - wersja ostateczna na sezon VI (1924/1925) dostępna pod linkiem:Na tym jednak nie koniec zmian! Dzięki wytężonej pracy Centrum Kontroli Rajdowej, RMAW przeszedł także gruntowne zmiany techniczne. Od dziś możecie śledzić wszelkie KLASYFIKACJE INDYWIDUALNE KIEROWCÓW w poszczególnych sezonach, także tabelę wszech czasów!
LICENCJE - pełna automatyzacja. Już nie musicie sprawdzać i wnioskować o nie. Zostaną Wam nadane z automatu! Zawodnicy, którym przysługiwało wyższe udogodnienie, choć nie starali się o nie, już je otrzymali.
NOWY WYGLĄD LICENCJI - po kliknięciu na personaliach w klasyfikacjach waszym oczom ukaże się licencja kierowcy!
Oto przykład:Nie masz zdjęcia na dokumencie? Nie przejmuj się, zawsze możesz wnioskować o zmianę. Wszystko jest w pełni edytowalne.
SPONSORZY
- - - - - - - - -
-
@pavel-van-der-gibson spróbuj startować z telefonu
-
@sheldon-anszlus-lovelace w zasadzie to nawet tak planuje
-
Już tylko dwa dni dzielą nas od inauguracji sezonu. Na pierwszy ogień - Rajd Lwa Teutońskiego. Kultura tego narodu jest znana od lat, a trasy przebiegają przez skrajności - przez liczne peryferia i ogromne metropolie, obszary niemalże pustynne, ale i piękne miasta z wieżowcami, są asfalty i szuter. Jedno jest pewne, emocji nie zabraknie!
Jeszcze tylko dzisiaj, do godziny 18:00 możesz zostać mecenasem RLT 1924! Przypominam, że minimum to odpowiednik 1000 klubeków edelwajskich! Nie bądź żyła i wyłóż troszkę kasyna tacę!
UWAGA:
W DRUGIM DNI RAJDU LWA TEUTOŃSKIEGO POJAWI SIĘ ZABAWA-NIESPODZIANKA.
Na jednym z Odcinków Specjalnych ukaże się specjalne zadanie, które będzie bardzo mocno premiowane. Warto śledzić opisy rajdowe, nigdy nie wiadomo kiedy może pojawić się możliwość premii!
Waszym zadaniem będzie napisanie posta z poprawną odpowiedzią (pamiętajcie także, że nie edytujemy już postów napisanych, a tworzymy nowe)Nie masz zdjęcia na licencji? Nic straconego, wrzuć do Kustosza w wersji kwadratowej i powiadom władze RMAW. Dla Ciebie zrobimy wszystko!
-
Zegar tyka...
Doba. Tyle dzieli nas od pierwszego sygnału startowego aby rozpocząć zmagania w kolejnym szóstym już sezonie RMAW. Rajd Lwa Teutońskiego dostąpił zaszczytu powitania "cyrku Grünera" w inauguracyjnym zawodach. Auterra już pęka w szwach, tłumy zbierają się na co bardziej widowiskowych przesmykach miejskich, gdzie prologiem zaczniemy zmagania. Tutaj kierowcy będą mogli powitać się ze swoimi fanami, pokazaując jak spędzili czas letnich przygotowań. Czy będą niespodzianki? Czas pokaże, jedno jest natomiast pewne. Aktualny mistrz Romański stanie na starcie, a Teutończycy już ostrzą pazury by go zatrzymać! Miejscie baczność na zmagania z rajdu!UWAGA:
W DRUGIM DNI RAJDU LWA TEUTOŃSKIEGO POJAWI SIĘ ZABAWA-NIESPODZIANKA.
Na jednym z Odcinków Specjalnych ukaże się specjalne zadanie, które będzie bardzo mocno premiowane. Warto śledzić opisy rajdowe, nigdy nie wiadomo kiedy może pojawić się możliwość premii!
Waszym zadaniem będzie napisanie posta z poprawną odpowiedzią (pamiętajcie także, że nie edytujemy już postów napisanych, a tworzymy nowe)No to raz jeszcze zobaczmy co nowego oferuje nam CKR RMAW!
Kwestie sponsoringu znajdziecie w linku poniżej
a to wszystko dzieki mecenasom Rajdu Lwa Teutońskiego 1924!
Zachęcam również do wsparcia realnej zbiórki prowadzonej przez PCK, przy wykorzystaniu Radio Mikronacje. Każdy grosik trafi bezpośrednio dla potrzebujących.
-
Oficjalny protest
Składam oficjalny protest w związku z wynikami OS5 - Tsvanfjerf - Andburg, tegorocznego rajdu.
Zgodnie z tym co widać w wątku odcinka na forum, kolejność dotarcia na metę jest następująca:
-1. Heinz-Werner Grüner (za wcześnie - 7:09)
- Orjon Surma - 7:10
- Helwetyk Romański - 7:10
- Pavel van der Gibson - 7:10
- Andrzej Fryderyk - 7:10
Jak łatwo można zauważyć w wątku, mój post jest wcześniej niż Andrzeja Fryderyka:
Jednocześnie w celu dokładnej obserwacji wyników czasowych udostępniona została przez organizatorów tabela czasów, która również pokazuje, że mój post został wysłany wcześniej:
Natomiast oficjalne wyniki z tego odcinka wskazują jakby to Andrzej Fryderyk przyjechał na metę przede mną (3 miejsce na odcinku = -3 min + (-10 min) za tankowanie).
Punkt 6 Regulaminu RMAW stanowi, że klasyfikacja odbywa się na podstawie czasu dotarcia na poszczególne Odcinki Specjalne. Wskazana powyżej tabela czasów pokazuje wyraźnie czasy dotarcia mojego oraz Andrzeja Fryderyka metę na odcinka.
Podrzucę jeszcze wypowiedź na forum z Centrum Testowego, która także wskazuje na potrzebę odczytywanie kolejności z tabeli czasów:
Na koniec dorzucam informację organizatora z odcinka 4, która w zasadzie potwierdza słuszność mojego protestu. Faktycznym czasem zamieszczenia jest czas widoczny po odświeżeniu strony lub widoczny w tabeli czasów. A obie te rzeczy pokazują, że zająłem 3 miejsce.
-
RMAW - Centrum Kontroli Rajdowej odnotowało protest. Trwają pracę by rozwiązać problem w sposób należyty i niekrzywdzący żadnej ze stron.
Prosimy o ciepliwość, komunikat ofichalny Komitetu Wykonwczego RMAW zostanie opublikowany do godziny 15:00. -
10:59
-
(Przepraszam, nie tutaj, za dużo kart).
-
OŚWIADCZENIE
Kierowca rajdowy Pavel van der Gibson, reprezentujący Ooievaar-Vossen S&S Cycle Morgan Racing Team, złożył protest dotyczący naliczania premii czasowych na Odcinku Specjalnym nr 5.
Centrum Kontroli Rajdowej od wczesnych godzin porannych analizowało poprawność wyświetlania postów oraz ustalanie ich pierwszeństwa. Po zasięgnięciu opinii ekspertów uznano, że podczas Rajdu Lwa Teutońskiego wiążący i rozstrzygający o kolejności jest czas widoczny w tabelach dostępnych pod adresem http://imiennik.uniapanstw.pl/ride/NUMER_TEMATU_Z_ODCINKIEM.
W przypadku rozbieżności między kolejnością ID postów a kolejnością dat postów, Organizator wprowadzi do bazy danych rajów zastępcze ID postów tak, by oprogramowanie ustalające wynik mogło przyjąć za podstawę obliczeń poprawne kolejności przybywania na odcinki specjalne.
Komitet Wykonawczy RMAW postanawia, co następuje:
• kierowcy Pavlowi van der Gibsonowi uznać pozycję nr 3 na Odcinku Specjalnym nr 5 i przyznać premię czasową w wysokości, jaką sugeruje trudność odcinka, tj. 3 minuty Premii,
• kierowcy Andrzejowi Fryderykowi uznać pozycję nr 4 na Odcinku Specjalnym nr 5 i odebrać premię czasową wynikającą z pozycji oraz zmniejszyć Premię Czasową wynikającą z Tankowania na odcinku poprzedzającym,
• kierowczyniom Fatimie Popow-Chojnackiej i Anastasii Windsachen von Ribertrop, w analogicznej sytuacji na Odcinku Specjalnym nr 3, nie przyznaje się Premii Czasowych, ponieważ zgodnie z zajętymi pozycjami takowe im nie przysługiwały,
• kierowcom Franklinowi Garamondowi i Pavlowi van der Gibsonowi, w analogicznej sytuacji na Odcinku Specjalnym nr 6, nie przyznaje się Premii Czasowych, ponieważ zgodnie z zajętymi pozycjami takowe im nie przysługiwały.Jednocześnie RMAW zastrzega sobie prawo do zmiany tej decyzji w przypadku pojawienia się nowych informacji. Po wydaniu końcowej oficjalnej klasyfikacji Rajdu Lwa Teutońskiego postanowienie będzie uznane za ostateczne.
Aktualna tabela "na żywo" dostępna jest pod adresem:
https://www.rmaw.pl/tabele/16/ -
W ramach technicznej analizy problemu przedstawiam poniżej mój punkt widzenia, dlaczego data stworzenia postu powinna być decydująca.
Opierając się na logice kompetytywności rajdu, decydującym czynnikiem na sukces lub porażkę rajdowca powinno być akcja użytkownika. Z oczywistych względów nie jest możliwy pomiar czasu kliknięcia użytkownika, wobec czego decydującym winien być najwcześniejszy moment rejestracji akcji użytkownika.
Istotna część kodu poniżej:
src/posts/create.js L16-38
// This is an internal method, consider using Topics.reply instead const uid = data.uid; const tid = data.tid; const content = data.content.toString(); const timestamp = data.timestamp || Date.now(); const isMain = data.isMain || false; if (!uid && parseInt(uid, 10) !== 0) { throw new Error('[[error:invalid-uid]]'); } if (data.toPid && !utils.isNumber(data.toPid)) { throw new Error('[[error:invalid-pid]]'); } const pid = await db.incrObjectField('global', 'nextPid'); let postData = { pid: pid, uid: uid, tid: tid, content: content, timestamp: timestamp, };
To jest kod odpowiedzialny za utworzenie postu przy odpowiedzi na utworzony temat.
W linii
const timestamp = data.timestamp || Date.now();
tworzony jest timestamp, o ile nie istniał wcześniej (sytuacje inne niż tworzenie nowego posta).Następnie w liniach
if (!uid && parseInt(uid, 10) !== 0) { throw new Error('[[error:invalid-uid]]'); }
oraz
if (data.toPid && !utils.isNumber(data.toPid)) { throw new Error('[[error:invalid-pid]]'); }
Przeprowadzone są walidacje kolejno ID użytkownika oraz ID rodzica.
W kolejnej linii
const pid = await db.incrObjectField('global', 'nextPid');
tworzony jest ID postu, poprzez pobranie globalnego licznika ID postów.Jako że wszystko wykonuje się asynchronicznie, zdarzenia mogą być dowolnie przeplatane przez silnik JavaScriptu. Ponadto dostęp do bazy danych w kontekście globalnego licznika ID postów może być dowolnie obsłużone przez serwer bazy danych.
Wobec powyższego ustawienie znacznika czasowego posta oraz ID posta nie jest transakcyjne i mogą dowolnie się przeplatać, zaś znacznik czasowy posta jest w każdym przypadku wyznaczany pierwszy.
Z uwagi na powyższe moją rekomendacją, przy rzadkiej sytuacji gdzie id posta A jest wcześniejsza niż id posta B, zaś znacznik czasowy posta B jest wcześniejszy niż znacznik czasowy posta A, uwzględnić post B jako wygrywający, jako że posiada wcześniejszy znacznik czasowy.
Analizowany kod dostępny jest na licencji otwartoźródłowej: https://github.com/NodeBB/NodeBB
Commit użyty do analizy: e8ca993aac4b90cfea131050814a19e144a27094 -
@andrzej-fryderyk dokładnie, komisja właśnie na takiej podstawie wydała werdykt. Aczkolwiek biorąc pod uwagę poprzednie rajdy, komisja zobligowała się do sprawdzenia czy nie wystąpił tu również czynnik ludzki, a większość osób i tak nie rozumie takiego bełkotu
-
Wielkie dzięki za fachowe podejście do tematu. A kierowcy niech jadą dalej.
-
@andrzej-fryderyk Uwielbiam.
-
Miło mi poinformować, że na konta kierowców z pierwszej dziesiątki trafiły nagrody wypłacane w edelweisskich klubekach:
- Orjon Surma - 4556Қ
- Helwetyk Romański - 2500Қ
- Pavel Van Der Gibson - 1500Қ
- Izabela Trotylska - 600Қ
- Franklin Garamond - 500Қ
- Heinz-Werner Grüner - 400Қ
- Fatima Popow-Chojnacka - 300Қ
- Andrzej Fryderyk - 200Қ (tradycyjnie wypacono na konto I.Trotylskiej)
- Sheldon Anszlus Robringen (w RMAW Lovelace) - 200Қ
- August von Hochenzollern - 100Қ
Nagroda realna od RMAW - 50 zł dla zwycięzcy @Orjon również została wypłacona.
Z tego co się orientuje to wypłaty nagród od JCM @Joanna-Izabela są w toku.
-
@Joanna-Izabela, raz jeszcze najserdeczniej dziękuję. Szczęść Leocjo! 🤍️