Rajdowe Mistrzostwa AW w Teutonii i Sclavinii!
-
-|
W końcu mogę poinformować, że dnia 15 Stycznia ruszamy z czwartym rajdem w ramach RMAW! Tym razem spotkamy się w Teutonii i Sclavinii!
Zapraszam do zapoznania się z trasą, jak na razie ogólnikowo, ale czekam na dokładne wytyczne współorganizatorów!Wydarzenie odbywa w ramach Rajdowych Mistrzostw AW z siedzibą w Laibach. Każdego kto jeszcze nie poznał zasad tego przedsięwzięcia zapraszam do kontaktu i zadawania pytań.
Regulamin i zasady wiele wyjaśnią.Pozwolicie, że w ramach wyjaśnień "wkleję" instruktaż:
Mechanicy uwijają się jak w ukropie, by przygotować pojazd, kierowcy testują rożne rozwiązania techniczne swoich automobili. Analizują taktykę ze swoimi inżynierami.
Tak to nasz czeka już za nieco ponad tydzień! Rajd Lwa i Jednorożca w ramach RMAW rusza już w niedługo. Dokładnie 15 stycznia o godzinie 22:20 kierowcy ruszą na trasę 1.Löwe und Einhorn-Rally, czyli rajdu dookoła Teutonii i Sclavinii. Nie będę wdawać się w szczegóły trasy, bo to zapalony kierowca dobrze już zna na pamięć.
No, dobrze, ale czym jest ów "rajd", jakieś RMAW, rajdy? O co w tym wszystkim chodzi??? Jak się poruszać, czy to gra planszowa, forumowa, strategiczna etc? No własnie już wyjaśniam...
Starsi mieszkańcy mikroświata być może pamiętają wyścig, którego nawet ja z nazwy nie pamiętam, ale na pewno odbywał się w Królestwie Agurii. Był to rajd samochodowy... Później w podobnym tonie, ale na zupełnie inną skalę, wręcz jak na warunki mikronacyjne, ogromną(startowało około 30 zawodników) odbywały się regaty żeglarskie dookoła Pollinu. Najpierw dwie edycje w nieistniejącej Republice Palmowej, a później w Hasselandzie. Pomijam już nazewnictwo, to mało istotne... Do czego zmierzam, ano jak to się ma odbywać?
Zabawa odbywa się na forum. To już ustaliliśmy, ale w razie czego przypominam.
Otóż rajd samochodowy, jak to w rzeczywostości, podzielony jest na Odcinki Specjalne(OS). Każdy odcinek specjalny ma swoje miejsce na forum. Zadaniem zawodnika jest dojechanie możliwie jak najbliżej do wskazanej przez organizatora godziny dojazdu(oczywiście wskazanego dnia . Dajmy na to start pierwszego rajdu, zwanego Alpenfahrt odbywa się 11 września o 6:45. Kierowca stawia się na forum o tej godzinie i pisze post informujący, że właśnie zaczyna rajd np.
"Heinz-Werner Grüner w swoim wspaniałym zielonym Puch XII Alpenwagen rozpoczyna rajd Alpenfahrt. Z pełnym animuszem rusza z Wiednia ku mecie". I tak po kolei, bez pomijania musi zaliczyć wszystkie OS'y.
Zwycięzcą rajdu zostaje kierowca, który będzie miał najmniejszą stratę czasową do wskazanych na danym odcinku. A warto dodać, że dodatkowe kary są za przyjazd przed czasem...
Krótko także wyjasnię na przykładach: Zakładajmy, że na OS'ie kierowcy mają stawić się o 7:00. trudność na poziomie I(wyjaśnię poniżej)
KIEROWCA A - jest w punkcie 7:01(liczy się godzina z forum) - to dopisuje mu się 1 minutę straty czasowej
KIEROWCA B - jest w punkcie 6:59 - za przyjazd przed czasem dostaje karę czasową według regulaminu( w tym wypadku Regulamin Uzupełniający). W tym wypadku to 10 minut stratu czasowej. Gdyby przybył załóżmy o 6:00 to taka kara czasowa wyniosła by już 60 minut...
KIEROWCA C - jego wpis w punkcie jest o 7:10, ale jest pierwszym kierowcą, który dotarł na OS(dokonał wpisu na forum). Nie wliczając tych co dojechali przed wskazanym czasem(jak KIEROWCA B). Taki rajdowiec otrzymuje za przyjazd 10 minut po czasie, taką właśnie karę, ale dodatkowo, za to, że jego wpis jest pierwszy dostaje premię czasową, w tym wypadku równą -3(wszystko opisane w regulaminie i dodatkowo pod każdym OS'em). Prosta matematyka 10-3=7, więc strata czasowa KIEROWCY C wyniosłaby 7minut.
Premiujemy trzech pierwszych kierowców.
I jeszcze słowa o skalach trudności OS. W zależności od godziny(wiadomo, że późno w nocy większe poświęcenie) czy też ważności danego odcinka specjalnego(np. rzeczywista trudna trasa przejazdu lub po prostu "widzimisię" organizatora) można klasyfikować OS na trzy skale trudności(zawsze zapisane rzymską liczbąI, II lub III). Ma to odzwierciedlenie w wysokości premii czasowej na danym OS. Chętnych odsyłam do Regulaminu Uzupełniającego.
Maksymalnie można na jeden OS spóźnić się 12 godzin. To i tak sporo, ale najlepsi mogą mieć nawet czas równy zeru, lub poniżej!(z tytułu premii czasowych)Dużym ułatwieniem powinien być szczegółówy opis tras na forum Monarchii lub na forum Unii. Tam odszukujemy rajd, który się właśnie odbywa... Poza prezentacją trasy, mamy także linki(po kliknięciu na odpowiedni) do OS'ów w prawidłowej kolejności
Myślę, że nakreśliłem pokrótce o co chodzi w rajdowych mistrzostwach... I jeszcze pozostaje kwestia zgłoszenia.
By zachować klimat startujemy pojazdami z epoki lat 20-tych XX wieku, co nie oznacza, że musi to być rygorystycznie przestrzegane. Jakiś odchył w przód wybaczę. Trudno by np. obywatele Rzplitej przyjechali na koniach, ale konstrukcję można zapożyczyć od innych producentów. Stąd też w celach rozwojowych osobno uwzględniamy pojazd i jego silnik. Może uda nam sie kiedyś to rozwinąć czy to gospodarczo czy w postaci udogodnień w samej już zabawie w rajdy. Temat na przyszłość, ale podwaliny już będą.
Aha! Miałem pisać o zgłoszeniu. Służy do tego temat Zgłoszeń. . ZGŁASZAMY SIĘ TYLKO I WYŁĄCZNIE NA FORUM AUSTRO-WĘGIER...
Akceptacja zgłoszenia ukazana jest w liście kierowców
Śmiało można pytać o wolne miejsca w zespołach(te mogą być dwuosobowe)
Warto kliknąć w dane osobowe członka ekipy i zapoznać się jakim autem wystartuje.Rajd Lwa i Jednorożca jest bardzo zróżnicowana, często zatem pojedziemy po drogach najwyższej klasy by chwilę później gnać po szutrowych trasach polnych. Co za tym idzie różne będą i stopnie trudności trasy, na co warto zwrócić szczególną uwagę! Warto zatem starać się być w czołówce każdego Odcinka Specjalnego. Nie zrażajcie się jednak na pierwsze niepowodzenia. Rajd trwa trzy dni, a wiadomym jest, że każdy nie siedzi 24h przed komputerem czy telefonem dlatego właśnie ta rywalizacja jest taka wciągająca...
Zapraszam Was wszystkich na RMAW. Czy chcesz być kierowcą, współorganizatorem, sposnsorem, zapraszamy!RMAW - to mistrzostwa rajdów samochodowych, które organizowane są w zakresie sezonowym pod różnymi nazwami, w różnych miejscach mikroświata... Kierowcy otrzymują punkty rankingowe. Ten kierowca, który uzyska najwięcej punktów zdobywa tytuł Mistrza!
Jakby ktoś nie wiedział jak trafić poprzez forum MAW to instruuje, że RMAW ma swój odnośnik tam : Przedlitawia --> Księstwo Krainy --> Rajdowe Mistrzostwa Austro-Węgier
[Wszystkich zainteresowanych startem czy też sponsoringiem zapraszam do kontaktu!
Czy @Joanna-Izabela i @Ludwik-Tomović, jako władze Teutonii i Sclavinii wspomogą finansowo?Pozostałych również upraszam o pomoc... i uczestnictwo w zabawie!
-
Sarmaci twierdzą, że Rajd jest upolityczniony. Czy to prawda?
-
@joahim-von-ribertrop Rajd jest po to żeby się dobrze bawić, a kto nie chce tego strata.
-
Ja tylko dodam, że jako organizator jestem całkowicie apolityczny, a udział dla wszystkich kierowców mikroświata jest otwarty! Zapraszam do udziału każdego, kto czuje potrzebę rywalizacji...
-
W Sarmacji chodzi znów o ziemie sclavińsko-sarmackie. Ten temat powinien być w końcu chyba jakoś rozwiązany. Bo obecna sytuacja rodzi tylko problemy.
-
@natalia-helena-von-lichtenstein Nie ukrywam, że wczoraj byłem bliski "rzucić to wszystko i wyjechać w Bieszczady"...
Nie mniej liczę, że ktoś się zainteresuje rajdami z czysto sportowych idei...Prosiłbym o potwierdzenie udziału osób z krajów Unii i gości odwiedzających...a biorących do tej pory udział...
-
ja mam nadzieje, ze ktoś wiecej sie zgłosi @Natalia-Helena-von-Lichtenstein ostatnio chciałaś jechać.
-
UWAGA! ZMIANA DATY RAJDU!
Z przyczyn niezależnych nastąpi zmiana rozpoczęcia Rajdu Lwa i Jednorożca
Nowy termin to 15-17 Stycznia 1921 roku(2021)Wszystkich zainteresowanych proszę o przekazanie innym osobom pocztą pantoflową
-
Zmiana daty spowodowana, ze jednak wielu osób może nie być we wcześniejszym terminie.
-
@joanna-izabela Dokładnie...
-
Jako że nie mam konta gdzie indziej, odpiszę tutaj. Bardzo niepokoi mnie reakcja obywateli i wysokich urzędników Sarmacji (na szczęście jeszcze nie ścisłych władz).
W żadnym miejscu nie pojawia się określenie Miria, Nowicja czy Sangia. Nawet nie pojawia się dokładna mapa z granicami – ot schematyczne przedstawienie.
To już kolejny przykład, gdzie dokonuje się próby zniszczenia Sclavinii. Próby zamazania, niszczenia jej wieloletniego dobytku. Gdzie tak naprawdę w rajdzie jedyne co się pojawia to miasta i ich wzajemne położenie wobec siebie!
Apeluję. Bawmy się. Wspólnie.
-
-
Lista kierowców UNP wciąż rośnie. Odnośnik infromuje, że kolejnym kierowcą z Teutonii została JKW Natalia von Lichtenstein. Dołączyła, jako drugi kierowca do zespołu Gaz Konspir, jako koleżanka z zespołu JKW Andrzeja Fryderyka.
To już czwarty teutoński kierowca.
Prosiłbym serdecznie o potwierdzenie udziału rajdowców z UNP, którzy jeszcze tego nie zrobili... -
@heinz-werner-grüner Mogę tutaj potwierdzić?
-
@natalia-helena-von-lichtenstein Jasne! Bardziej mi chodziło o tych co startowali już w poprzednich rajdach, bo zdaje się, że skoro teraz się dopisujesz to startujesz.
A w zasadzie na tą chwilę tylko rajdowiec @Wojciech-Hergemon mi nie odpowiedział. Start or not start? -
@heinz-werner-grüner Wojciech chyba boi się przegranej...
-
@natalia-helena-von-lichtenstein Nie jestem taki pewien, ale możemy to sprawdzić.
Tymczasem...Drodzy fani rajdów samochodowych! Stęskniliście się za nimi? Oto nadchodzi kolejne odliczanie!
Jeśli jeszcze nie potwierdziłeś swojego startu, nie zgłosiłeś się, nie ufundowałeś nagrody, nie zwlekaj zgłoś się już dziś!
-
Przemyśl raz jeszcze, czy nie zamierzasz ścigać się z nami. Poczuć przypływ adrenaliny, wiatr we włosach a na mecie podziw zarówno damskiej jak i męskiej widowni...
-
Czy jeszcze ktoś się nie zdecydował?
-
Chyba jednak wolę przemieszczanie się na koniach niźli w tych przedziwnych maszynach.
Frapuje mnie jedna rzecz: nazwa rajdu trochę to po teutońsku, a trochę po dreamlandzku. To taki ukłon w czyjąś stronę czy tak po prostu wyszło?:-)