Witaj w Rototototo! Nasze Zakłady Bukmacherskie są ciekawe, immersywne i w dodatku niezbyt drogie! Wielkimi krokami zbliża się do nas Rajd Czerwonego Orła i chcemy uczcić to wydarzenie festynem trwonienia pieniędzy! Jeżeli nie znacie się na obstawianiu, nic nie szkodzi, przecież głupi ma zawsze szczęście.
Z czym to się je?
Poniżej przedstawiamy listę dostępnych na ten moment wariantów zakładów wraz z gruntownymi objaśnieniami. Zapoznaj się z nią i sam stwierdź: na co będziesz chciał obstawiać!
Klasyfikacja Generalna Konstruktorów
Zakład zwyczajny (ZWC) - najmniej skomplikowany rodzaj zakładu, w którym trzeba wytypować zwycięzcę Klasyfikacji Generalnej Konstruktorów
Zakład porządek (PDK) - polega na wskazaniu, które zespoły zajmą pierwsze i drugie miejsce, choć ułatwieniem jest to, że ich kolejność nie ma tu znaczenia.
Zakład dwójka (DWJ) - podobnie jak w zakładzie porządek konieczne jest wskazanie zespołów, które zajmą dwa pierwsze miejsca, jednak tu trzeba przyporządkować pierwsze i drugie miejsce do wybranych typów.
Zakład trójka (TRJ) - zasady analogiczne do zakładu dwójka, z tym że gracz musi określić też, kto zakończy kwalifikacje na trzecim miejscu.
Zakład czwórka (CZW) - zasady analogiczne do zakładu trójka, jednak dodatkowo konieczne jest też wytypowanie, kto zajmie miejsce czwarte.
Klasyfikacja Generalna Kierowców Rajdowych Mistrzostw Austro-Węgier
Zakład zwyczajny (ZWC) - najmniej skomplikowany rodzaj zakładu, w którym trzeba wytypować zwycięzcę Klasyfikacji Generalnej Kierowców
Zakład porządek (PDK) - polega na wskazaniu, którzy kierowcy zajmą pierwsze i drugie miejsce, choć ułatwieniem jest to, że ich kolejność nie ma tu znaczenia.
Zakład dwójka (DWJ) - podobnie jak w zakładzie porządek konieczne jest wskazanie kierowców, którzy zajmą 2 pierwsze miejsca, jednak tu trzeba przyporządkować pierwsze i drugie miejsce do wybranych typów.
Zakład trójka (TRJ) - zasady analogiczne do zakładu dwójka, z tym że gracz musi określić też, kto zakończy kwalifikacje na trzecim miejscu.
Zakład czwórka (CZW) - zasady analogiczne do zakładu trójka, jednak dodatkowo konieczne jest też wytypowanie, kto zajmie miejsce czwarte.
Klasyfikacja Generalna Kierowców Rajdowych Mistrzostw Austro-Węgier (DNS)
Zakład porządek (PDK) - polega na wskazaniu, którzy trzej kierowcy zakończą Klasyfikację Generalną Kierowców Rajdowych z wynikiem DNS, ich kolejność nie ma tu znaczenia.
Klasyfikacja Dzienna Kierowców
Zakład zwyczajny (ZWC) - najmniej skomplikowany rodzaj zakładu, w którym trzeba wytypować zwycięzcę Klasyfikacji Dziennej Kierowców dla danego dnia
Zakład porządek (PDK) - polega na wskazaniu, którzy kierowcy zajmą pierwsze i drugie miejsce, choć ułatwieniem jest to, że ich kolejność nie ma tu znaczenia.
Zakład dwójka (DWJ) - podobnie jak w zakładzie porządek konieczne jest wskazanie kierowców, którzy zajmą dwa pierwsze miejsca, jednak tu trzeba przyporządkować pierwsze i drugie miejsce do wybranych typów.
Zakład trójka (TRJ) - zasady analogiczne do zakładu dwójka, z tym że gracz musi określić też, kto zakończy kwalifikacje na trzecim miejscu.
Zakład czwórka (CZW) - zasady analogiczne do zakładu trójka, jednak dodatkowo konieczne jest też wytypowanie, kto zajmie miejsce czwarte.
Zakłady bukmacherskie wielodniowe to kombinacje zakładów jednodniowych i dzielą się na:
Zakład dubla (DBL) - określenie tych kierowców, którzy zajmą pierwsze miejsce w dwóch klasyfikacjach dziennych
Zakład tripla (TPL) - określenie tych kierowców, którzy zajmą pierwsze miejsce w trzech klasyfikacjach dziennych
Dla przykładu zakład dubla wymaga wskazania tych kierowców, którzy zajmą pierwsze miejsce w 2 dniach – wtedy jest to (DBL/ZWC) albo pierwsze i drugie miejsce w dwóch dniach (DBL/DWJ) albo też pierwsze, drugie i trzecie miejsce w 2 dniach (DBL/TRJ). W takiej sytuacji dwa obstawiane dni wyścigowe stanowią grupę rozrachunkową gracza.
Klasyfikacja Odcinkowa Kierowców
Zakład zwyczajny (ZWC) - najmniej skomplikowany rodzaj zakładu, w którym trzeba wytypować kierowcę z najlepszym czasem Klasyfikacji Odcinkowej Kierowców dla danego odcinka.
Zakład porządek (PDK) - polega na wskazaniu, którzy kierowcy będą mieli pierwszy i drugi najlepszy czas odcinka, choć ułatwieniem jest to, że ich kolejność nie ma tu znaczenia.
Zakład dwójka (DWJ) - podobnie jak w zakładzie porządek konieczne jest wskazanie kierowców, którzy będą mieli pierwszy i drugi najlepszy czas odcinka, jednak tu trzeba przyporządkować pierwsze i drugie miejsce do wybranych typów.
Zakład trójka (TRJ) - zasady analogiczne do zakładu dwójka, z tym że gracz musi określić też, kto zakończy z trzecim najlepszym czasem.
Zakład czwórka (CZW) - zasady analogiczne do zakładu trójka, jednak dodatkowo konieczne jest też wytypowanie, kto będzie miał czwarty najlepszy czas.
Zakłady bukmacherskie wieloodcinkowe to kombinacje zakładów odcinkowych i dzielą się na:
Zakład dubla (DBL) - określenie tych kierowców, którzy będą mieli najlepsze czasy w dwóch klasyfikacjach odcinkowych
Zakład tripla (TPL) - określenie tych kierowców, którzy będą mieli najlepsze czasy w trzech klasyfikacjach odcinkowych
Zakład kwinta (KWN) - określenie tych kierowców, którzy będą mieli najlepsze czasy w czterech klasyfikacjach odcinkowych
Zakład septyma (SPT) - określenie tych kierowców, którzy będą mieli najlepsze czasy w pięciu klasyfikacjach odcinkowych
Dla przykładu zakład dubla wymaga wskazania tych kierowców, którzy będą mieli najlepsze czasy w dwóch odcinkach – wtedy jest to (DBL/ZWC) albo pierwszy i drugi najlepszy czas na dwóch odcinkach (DBL/DWJ) albo też pierwszy, drugi i trzeci najlepszy czas na dwóch odcinkach (DBL/TRJ). W takiej sytuacji dwa obstawiane odcinki wyścigowe stanowią grupę rozrachunkową gracza.
Wycofani kierowcy i zwroty
Wycofanie się kierowcy na dzień przed rozpoczęciem wyścigu uprawnia do zwrotu, niemniej zdarza się, że kierowca wycofa się tego samego dnia, albo wprost przed startem, co już do zwrotu nie uprawnia. Nie wystartowanie kierowcy oraz dyskwalifikacja nie podlegają zwrotom stawek.
Wypłata wygranej
Wypłata wygranej odbędzie się na konto obstawiającego bezzwłocznie po opublikowaniu oficjalnych wyników.
Jak grać?
Przed rozpoczęciem wyścigu należy napisać obstawiany wynik w poście pod tym tematem oraz wpłacić odpowiednią kwotę na rachunek U00005 - Maciej II. Tabele ze stawkami zakładów zostaną opublikowane przed wyścigiem, w powyższym dziale.
Kwota zakładu nie może przekroczyć 10 000 kr. Od kwoty każdego zakładu pobierana jest opłata w wysokości 10%, nie mniej jednak niż 200 kr.
Na przykład jeżeli obstawiamy ZWC zwycięstwo kierowcy A na danym odcinku w stawce 1:11 za 10 000 kr. To stawka 1:11 liczona jest od 9 000 kr i wygramy 99 000.